Effektivitetsjakten kväver varumärken

Av Patrik Vincent · 1508487223000

Byron Sharp är som vanligt extremt skarp i sina analyser. Här skriver han om problemet som effektivitetsjakten på högt ROI och hypersmala målgrupper i digitala medier medfört. Jakten på de lågt hängande frukterna motverkar varumärkens långsiktiga tillväxt.

Man behöver masskommunikation för att skapa tillväxt och bygga bolagets "Adstock" bäst översatt till reklamkapital. Man behöver prata med så många fler än sina mest lojala kunder och sina snävt valda målgrupper.

Det är i de breda medierna man hittar framtidens kunder, långsiktig tillväxt och framgång. Känns i sammanhanget bra att representera ett medienätverk som når 4,1 miljoner hushåll varje vecka.

http://adage.com/article/digitalnext/efficiency-killing-brands/310832/

Patrik Vincent

VD, SprintAd
Policy för personuppgifter

Genom att surfa vidare på sprintad.se och använda våra tjänster, så samtycker du till att vi samlar in data om ditt besök.

I vår integritetspolicy förklarar vi vilken data vi samlar in, varför vi samlar in den och vad vi använder den till.

Läs mer om vår integritetspolicy här.